Internet leverantör

Hej! Jag ska flytta in i en av era lägenheter och undrar när man kan ansluta ett internet ifrån Tele2 / Telenor samt om det är fiber?

Kommentarer

  • Hej Jesper,

    Grattis till din lägenhet!

    Ja, du kan ansluta dig till antingen Tele2 eller Telenor i våra fastigheter.
    Vi har fiber i alla våra fastigheter och du kontaktar respektive bolag för att teckna ett avtal.

    Är det en ny fastighet kan det ibland vara svårt att hitta din adress om du tecknar avtalet direkt på hemsidan. Upplever du detta problem kan du vända dig till respektive företags kundservice för assistans.

    Hoppas du skall trivas hos oss!
    Hälsningar
    Annica
    (Uppdaterad )
  • Hej,

    Skulle man kunna teckna ett avtal med ett annat bolag förutom Tele2/Telenor?
    Ram
  • Hej!

    Tack för din fråga,

    Du kan endast ansluta dig till antingen Tele2 eller Telenor i våra fastigheter.

    Önskar dig en fin dag,
    Hälsningar,
    Lovisa Kundservice
  • Hej.

    Bor i era fastigheter i högdalen på sjösavägen, gäller det bara comhem och telenor där också, och finns det några planer på dra fiber där?

    Mvh Tim
    Tim forsman
  • Hej,

    Här gäller Tele2 eller Telenor. Vi har fiber i alla våra fastigheter och du kontaktar respektive bolag för att teckna ett avtal.

    Önskar dig en fin dag!

    Hälsningar,
    Lovisa Kundservice
  • Hej!
    Jag skulle behöva internet. Jag bor på stensövägen 6 Älta.
    Mvh/Khairi
    Khairi Yahya
  • Hej!

    Tack för att du använder vårt kundforum. 

    Se första svaret i detta inlägg. Där står hur du ska gå tillväga.

    Önskar dig en trevlig dag,

    Hälsningar,

    Lovisa Kundservice
  • ​Hej! När jag söker på internetleverantör så får jag endast fram Telenor i huset där jag bor. Kan detta stämma dvs att jag inte har några alternativ?


    Christofer Landström
  • Hej!

    Tack för din fråga.

    I våra fastigheter har vi Telenor och Tele2 som internet leverantörer.

    Vänligen kontakta den internet leverantören som du skulle vilja teckna ett avtal med.

    Önskar dig en fortsatt fin dag, 

    Lovisa Kundservice
  • Hej!
    Jag ska flytta in i kvarter Utsikten i februari och försöker beställa bredband. När jag söker på adressen på tele2.se står det att fastighetsägaren har tecknat ett gruppavtal på adressen. Jag kan alltså inte teckna något avtal. Hur ska jag gå tillväga för att ha uppkoppling samma dag jag flyttar in?

    Lina E
  • Hej!

    Tack för din fråga,

    Jag ber dig ringa till Tele2. När det är nya fastigheter har operatörerna ofta problem med att få upp rätt information på hemsidan. I detta fall borde gruppavtalet handla om det standardpaket av tv kanaler som kopplats in i fastigheten. Bredband tecknas alltid själv av hyresgästen.

    Önskar dig en fin dag,

    Hälsningar,
    Lovisa Kundservice
  • Hej, jag ska flytta in i en äldre lägenhet i vällingby, men kan inte hitta nätverks utaget i lägenheten. Det finns en dosa för TV sladdar men ingen för nätverks kabeln, hur ska jag göra för att få tillgång till mitt nätverk?
    Hannes
  • Hej,

    Kul att du har hittat till vårt kundforum!

    Detta kan fastighetsskötaren hjälpa dig med, du kan enkelt göra en felanmälan på webben

    Det går också bra att kontakta oss på Kundservice så skickar vi en anmälan till fastighetsskötaren på din adress som kontaktar dig.
    Eftersom vi behöver dina personuppgifter för att göra det så kan vi inte ta det via forumet.

    Vänlig hälsning,
    Lovisa Kundservice
  • Hej hallå, flyttar in i kvarteret "Vita björn" i juni månad, vilken typ av internetuppkoppling erbjuds och vilka bolag har vi avtal med? Önskar höra av mig till dem i god tid för att få router och få igång surf vid inflytt.
    Pontus Berglund
  • Hej!

    I inlägget längst upp hittar du svaret på din fråga.

    Önskar dig en fortsatt fin dag,

    Hälsningar,
    Lovisa Kundservice
  • Hej vi bor på Kallebäck och vi tänkte fråga hur vi gör med bredband och vilket företag ni är anslutna till?
    Ylla
  • Hej Ylla! 

    I inlägget längst upp hittar du svaret på din fråga.

    Ha en fin dag,

    Hälsningar,
    Lovisa Kundservice
  • Hej!

    När jag via boendeappen ska jämföra bredband så står det att fastigheten inte har fiber. Bolag såsom Hallon osv dyker upp (jag vet ju sen innan att det bara bör vara Telenor och Tele2) och erbjuder endast mobilt bredband.
    Vart kan felet ligga? Orolig för att beställa fiber om det inte finns i fastigheten.
    Isabelle
  • Hej Isabelle!

    Precis som du skriver så ska det vara Telenor och tele2 i våra fastigheter. Jag ska ta detta vidare eftersom det blir lite knasigt när det står någon annan information i appen.

    Däremot ska du inte kunna beställa fiber om de inte kan leverera det.

    Tack för att du meddelade oss detta,

    Önskar dig en fin helg,

    Hälsningar,
    Lovisa Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.