Så här fungerar passersystemet

Öppna med nyckelbricka
Lägg nyckelbrickan mot nyckelsymbolen. Är brickan giltig blir symbolen grön och dörren låses upp. Lyser symbolen rött är brickan inte giltig, spärrad eller har blivit avmagnetiserad.
Kontakta i så fall Kundservice

Ringa på porttelefonen
Tryck på knappen ”Välkommen tryck här”. Alla hyresgäster som bor på adressen (och har anmält att de önskar använda porttelefonfunktionen) visas på displayen. Du väljer den person du ska besöka med ringknapparna till höger om displayen.

Släppa in besökare
Porttelefonen ringer upp det telefonnummer du valt att koppla till porttelefonen. För att låsa upp porten svarar du, kommunicerar med besökaren, och öppnar genom att trycka in 5:an på din telefon.

Tider
Nyckelbrickan går att använda dygnet runt för att låsa upp porten.
Porttelefonen är i regel aktiv kl. 07:00-21:00 veckans alla dagar. Vill du släppa in besökare kl. 21:00-07:00 måste besökaren slå hela ditt telefonnummer på knappsatsen och sedan trycka OK knappen.
  • På höger sida finns 5 st ringknappar.
  • Tryck där för att få fram de hyresgäster som finns i trappuppgången.
  • Använd upp och ner pilar för att bläddra mellan hyresgäster.
  • På nedersta delen finns en nyckelsymbol, som blir grön när den vidrörs av nyckelbricka med rätt behörighet.

Wallenstam AB (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej. Jag vill aktivera så att porttelefonen ringer på min mobil.
    Hur ska jag gör?
  • Hej!

    Tack för din fråga,

    När du vill lägga/ändra ditt nummer ber jag dig kontakta vår kundservice.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    Lovisa Kundservice
  • Hej

    Hur släpper jag in bud/leveranser när jag inte är hemma?

    Mvh
    Johan
  • Hej!

    Ursäkta mitt sena svar,

    Vi uppskattar att man som hyresgäst inte släpper in bud/leveranser när man inte är hemma. Detta för att inte något ska riskeras att stjälas samt för att alla hyresgäster ska känna sig trygga i huset.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag,
    Lovisa Kundservice
  • Kan man koppla flera mobilnummer till porttelefonen? En för varje familjemedlem? Hur fungerar det för den som ska släppas in i så fall?
    Elisabet Jagell
  • Hej!

    Du kan endast lägga till två personer på porttelefonen.

    Vänliga hälsningar,
    Lovisa Kundservice
  • Hej, har skrivit till er flera gånger ang. Öppna porten med min mobil. Har testa det ni skrev till mig, men det funkar fortfarande inte. Hade ett bud som skulle leverera till mig, blev utskälld eftersom jag fick gå ner o öppna porten för honom.  Min man kan öppna porten med sin mobil, men han jobbar kväll så kommer när det kommer ett bud o jag inte kan öppna med mobilen, rätt jobbigt. I dag kom det ett bud till mig med varor, så jag fick gå ner o öppna porten.

    VAD ÄR FEL?
    Birgitta Larsson Andreasson
  • Hej Birgitta,

    Tack för att du kontaktar oss.

    Då detta är en felanmälan så får jag hänvisa dig till vår kundservice.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Hälsningar,
    Nellie

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.