Allmänna frågor om porttelefonen

Hej, vi har porttelefon från Aptus installererad hos oss. Undrar om det är möjligt att låsa upp portdörren åt besökare utan att behöva fysiskt gå ner till porten för att släppa in folk, t.ex. genom att trycka på någon knapp på mobilen under det aktuella samtalet från porttelefonen?
Tack på förhand för svaret!
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Nadezda!

    Information om hur passersystemet fungerar hittar du här .

    Om du önskar få ditt mobilnummer kopplat till porttelefonen så kontakta vår Kundservice


    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Annica
    (Uppdaterad )
  • Hej, jag har appen installerad och allt ska vara klart. Men hur når mina vänner mig via appen och hur öppnar jag om de ringer?
  • Hej Hans,

    Tack för din fråga.
    Tyvärr kan du inte öppna din port med hjälp utav appen.
    Utan det är ditt mobilnummer som du kopplar till porttelefonen. Instruktioner hittar du i inlägget ovan.

    Önskar dig en fin helg!
    Annica
  • Hur gör man om telefonen inte skulle fungera nån gång?
  • Hej Erika!

    Tack för din fråga!

    Att telefonen fungerar är ju en förutsättning för att kunna låsa upp porten, då det är där dina besökare kommer att ringa via porttelefonen.

    Önskar dig en fin dag!
  • Hej!

    Jag undrar ifall det är möjligt att koppla porttelefonen till ett finskt telefonnummer, eller måste det vara ett svenskt telefonnummer?
  • Hej Isabelle!

    Tack för din fråga!

    Nej, det måste vara ett svenskt nummer för att kunna koppla från porttelefonen.

    Önskar dig en fin eftermiddag!
    Annica
  • Hej! Går det att ringa på hela dygnet? Igår kväll vid 21:30 när ett bud skulle ringa på blev låssymbolen röd men det fungerade idag igen.

    Mvh
    Isa

  • Hej Isa,

    Tack för du kontaktar oss med din fråga.

    Ja, det går att ringa på din porttelefon hela dygnet.
    Men mellan klockan 21:00 - 07:00 måste man knappa in hela ditt telefonnummer i porttelefonen för att det skall ringa hos dig.

    Ta hand om dig! 
    Hälsningar
    Annica
  • Kan man få flera mobilnummer kopplade till porttelefonen?
  • Hej!

    Det går bra att lägga in två nummer. Kontakta vår kundservice som ser till att du får hjälp.

    Vänlig hälsning,
    Lovisa Kundservice
  • Hej, there was a note posted by postnord in Kantorsgatan 15 that they can't get inside to deliver the mail. And there has been no mails arriving lately. Is there something that can be done.
    Anusha
  • Hi!

    Thank you for making us aware of this problem. I will take this information to my colleagues
    immediately.

    Kind regards, 

    Lovisa Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.