Vad ska jag tänka på vid utflyttning?
Vi hoppas såklart att du alltid ska bo kvar hos oss.
Men om du någon gång i framtiden flyttar ifrån oss, så har vi här samlat information som du kan ha nytta av.
Mer information och tips inför flytten hittar du på mina sidor.
Lycka till med flytten!
Men om du någon gång i framtiden flyttar ifrån oss, så har vi här samlat information som du kan ha nytta av.
- Ändra adressen - Ändra via svensk adress ändring på adressandring.se eller 020- 97 98 99. Här kan du även beställa eftersändning av post.
- Anmäla flytt av internetabonnemang - Tele2: 90 222 eller tele2.se, Telenor: 020- 222 222 eller telenor.se
- Göra flyttanmälan till elnätägaren- Du behöver göra en flyttanmälan till nätägaren. Kontakta också ditt elbolag. Om du bor i en lägenhet med individuell mätning av el och vatten behöver du inte säga upp nät- och elavtal, detta sker automatiskt vid uppsägning.
- Slutfaktura vid individuell mätning av el och vatten kommer i efterhand - Om du har individuell mätning av el och vatten kommer slutfakturan två månader efter att du flyttat.
- Besiktning - Sker innan utflytt. Du får ett protokoll med vad som behöver åtgärdas.
- Städa lägenheten noggrant - Om städningen inte är godkänd kommer du att debiteras för kostnaden att åtgärda detta. Vänligen se vår checklista för flyttstädning.
- Nycklar - Lämna in alla nycklar och brickor enligt den tid du får i samband med uppsägningen. Om du inte lämnar in samtliga nycklar kommer vi att debitera kostnaden för cylinderbyte.
Mer information och tips inför flytten hittar du på mina sidor.
Lycka till med flytten!
Följ inlägget
3
följare
Borttagen kommentar